Maximaliseer uw verkoopprestaties
tijdens piekverkoopperioden

 

Download het eBook    

Liefde op het eerste gezicht: eCommerce Strategie voor MKB’s

De toename van periodes van piekverkopen zoals Valentijn, biedt retailers van elke omvang de mogelijkheid hun inkomsten  te boosten tijdens deze periode van liefde. Maar met retailers over de hele wereld die in deze periodes de strijd aangaan, val je niet op met alleen wat prijsverlagingen. Op basis van ons uitgebreid onderzoek naar consumentengedrag tijdens piekverkopen in Europa, stelden we een eBook samen. Deze staat bol van adviezen voor kleinere retailers om de concurrentie succesvol aan te gaan en geslaagde piekverkopen in de eindejaarsperiode te realiseren.

Tijdens de feestdagen geven online shoppers de voorrang aan KMO’s

Denkt u dat de aanwezigheid van wereldwijde retailreuzen zoals Amazon betekent dat er geen kansen zijn voor kleine tot middelgrote bedrijven? Uit de cijfers blijkt van niet! Terwijl internationale giganten het grootste aandeel claimen, verkiest een kwart van de online shoppers op de belangrijkste Europese markten om te winkelen bij kleinere, gespecialiseerde retailers.

Waarom? Waar de grote spelers grote kortingen kunnen geven, zorgt de flexibiliteit van kleine verkopers ervoor dat ze meer gerichte of unieke producten kunnen aanbieden die opvallen tussen de goedkope witte ruis van de eindejaarsperiode.

Deze trend zien we in heel Europa. Ontdek hier welke markten de grootste kansen bieden.

Download het eBook

Ga wereldwijd als onderdeel van je Black Friday-strategie

Om de klanten te vinden die de voorkeur geven aan kleine en middelgrote ondernemingen tijdens piekverkoopdagen, moeten retailers wereldwijd denken. Aankopen van over de grens stegen aanzienlijk in 2016 en 2017, en in een toenemend digitaal landschap zal dat cijfer alleen maar verder de hoogte in gaan.

Met dit in het achterhoofd is het cruciaal om een betalingsprovider te hebben niet alleen voor veilige grensoverschrijdende conversies zorgt, maar ook de verschillende betaalmethoden, valuta's en de bescherming biedt die klanten vragen, waar ze ook zijn en welk apparaat ze ook kiezen om te winkelen.

Download de infographic   

Solden in januari: geen kortingen op langer durende en op maat gemaakte promoties

De marketingmarketingstrategie van KMO’s in januari moet zich niet alleen richten op zware kortingen. Het gaat niet immers niet alleen om prijsdalingen. Er is immers een groeiende scepsis bij consumenten over de echtheid van dat soort kortingen.

Een prijsstrategie enkel gericht op kortingen is dus niet genoeg. Klanten hebben een duidelijke voorkeur voor aanbiedingen met toegevoegde waarde en incentives op lange termijn. Dit biedt enorme kansen voor het KMO’s.

Ontdek hier meer inzichten om uw toekomstige strategieën vorm te geven.

Download het eBook

Valentijnsdag: toon uw klanten liefde...met een efficiënt retourproces

Omdat veel kortingen maar voor een korte duur aangeboden worden, leidt dit tot ‘FOMO’ (angst om het te missen) bij veel kopers, die dan producten te kopen die ze niet echt willen of nodig hebben. Hierdoor worden in piekperiodes een hoog aantal transacties gerealiseerd, maar ze resulteren helaas ook in hoge retourvolumes.

Daarom is belangrijk om de capaciteit van uw klantenservice uit te breiden en ervoor te zorgen dat u het retourvolume kan verwerken, vooral omdat sommige van deze producten, zoals Valentiijns-cadeaus een efficiënte verwerking vereisen.

Leer in ons e-boek meer over de toename van retouren en hoe ermee om te gaan.

Download het eBook

Bekijk: Hoe u zich voorbereidt op piekverkoopperioden

Maak u klaar voor de piek, met Ingenico

Wilt u er zeker van zijn dat u op Black Friday en andere piekdagen in verkoop opvalt in de massa?

Download ons e-boek en leer alles wat u moet weten; van het klaarmaken van uw website voor meer bezoekers tot ervoor zorgen dat die bezoekers conversies worden.

Bedankt!

Bedankt om het formuier in te vulen! U kan de eBook snel in uw inbox verwachten.

Veel plezier er mee!

Uw keuze over cookies op deze website

Wij gebruiken cookies om uw ervaring op deze website te verbeteren. Sommige cookies hebben uw gebruikersvoorkeuren (taal, plaats, persoonlijke voorkeur) onthouden, andere verzamelen informatie voor de statistieken. U kunt alle cookies accepteren door te klikken op de knop Accepteren" of ze instellen door te klikken op "Voorkeuren instellen".

Accepteren  Voorkeuren instellen